TASTETS PLÀSTIC



Aprèn les regles com un professional, perquè puguis trencar-les com un artista.”
Pablo Picasso


L’art és l’acte o la facultat mitjançant la qual l’ésser humà imita o expressa allò que és material o immaterial, fent ús de la matèria, la imatge, el so o l’expressió corporal, incitant la imaginació dels altres.


PROPOSTA 1: DESCOBRIM EL MISSATGE OCULT

  • Tenim 25 petites cartolines blanques.
  • Els infants hauran de pintar amb aquarel·les sobre aquestes cartolines i descobriran que hi ha un missatge ocult, el seu nom. 




PROPOSTA 2: FEM MANDALES DE COLORS

  • Tenim diferents pedres de diferents colors i mides.
  • Amb elles els infants han de crear mandales al gust de cada un.
  • És una activitat lliure i per tant, han de col·locar les pedres com vulguin i prefereixin.






PROPOSTA 3: COLLAGE



· Disposem de diferents flors de cartró, en les que enganxarem paper fix i en aquestes s’hauran d’enganxar diferents trossos de papers i roba.

·  És una activitat lliure on cada infant podrà enganxar els papers on vulgui, de manera que al final quedarà en forma de collage.














PROPOSTA 4: PINTEM AMB ROTLLOS DE PAPER


· Tenim rotllos de paper tallats en diferents formes.
· Els hi proporcionarem un quadre de Miró de referència per a que ells amb els rotllos, facin un quadre al seu gust. 
· Els infants els hauran d’agafar i pintar amb ells, potenciant l’estampació.


  


PROPOSTA 5: SAL DE COLORS

·   Utilitzarem sal i guixos de colors.
· Estendre la sal i a continuació pintar-la amb els guixos.
· Finalment dipositar la sal en un pot per capes. Cada capa  d’ un color diferent.





PROPOSTA 6: VESTIM PALS

·  Donarem un tronc petit d’ametller i trossos de roba.
· Els infants hauran de d’agafar un pal cadascú i a continuació, agafar els trossos de tela que més els i agradi i començar a vestir els pals.








PROPOSTA 7: EL GRAN MURAL
  •    Dibuixem un mural amb diferents formes dibuixades.
  •    De manera lliure, els infants hauran d’anar dipositant sobre les diferents formes pedres, fulles, taps...
  •    L’objectiu és que el mural que els hi em facilitat el decorin de manera que quedi totalment diferent, mitjançant tots els objectes que els hi proporcionem.






PROPOSTA 8: PUNTS DE LLIBRE AMB PLASTELINA


· Se’ls proporcionarà plastilina de diferents colors per a que els infants facin boletes petites i les xafin amb el dit.
· Tallar dos trossos d’ aironfix.
· En un se li enganxen les boletes aixafades i en l’altre haurem de col·locar sobre la plastilina de manera que quedi recte amb el de baix. 






PROPOSTA 9: DIFUMINEM ELS COLORS


·  Posarem en un recipient llet sencera.
· Es posaran gotes de colorant de diferents colors, esperant 5 segons entre cada colorant.
· Seguidament s’hi introduiran algunes gotes de sabó per als plats, i esperarem a que sorgeixi la màgia.










PROPOSTA 10: FEM PUNTS AMB GLOBUS

· Se’ls proporcionarà una safata on hi haurà pintura, no més de tres colors, i si són els primaris millor.
· L’educador inflarà els globus i els infants els hauran de col·locar damunt de la pintura fent girs, per tal de que quedi una estampació dels tres colors en un.








PROPOSTA 11: PINTEM LA PASTA

· Se’ls hi donarà als infants diferents tipus de pasta alimentària i un full blanc o cartolina.
· És posaran plats amb diferents colors de pintura i els infants hauran de pintar la pasta.
· Posteriorment s’enganxarà la pasta seca i podran decorar el full per tal de crear un dibuix.







PROPOSTA 12: FEM ESTAMACIONS


· Tenim taps de suro, esponges i bastonets de diferents formes així com un arbre, un triangle, una lluna, etc.
· Proporcionar un full a cada infant i que cadascú lliurament faci el seu propi quadre mitjançant els materials proposats.  




PROPOSTA 13: EXPLOTA’M

·  Se’ls proporcionarà un cartró forat amb paper de mural.
· Damunt del mural s’enganxaran diferent globus de colors que aniran plens de pintura de diferents colors.
· S’aniran explotant els globus, per tal de que la pintura exploti i quedarà un mural per decorar la classe.






        PROPOSTA 14: PINZELLADES

·  Proporcionarem als infants diferents pinzells creats amb fulles de diversos arbres.
· A part dels pinzells també se’ls proporcionarà altres materials naturals per poder decorar murals.






PROPOSTA 15: PINTEM AMB RODETS


· Tenim 5 rodets forrats amb diferents materials, així com canyes, tela de sac i cartolina arrugada, entre d’altres.
· Proporcionar als infants un tros de paper d’envelar de manera que tots puguin pintar lliurement.






PROPOSTA 16: EL TELER

· És una activitat dissenyada per fer en petit grup.
· Proporcionarem als infants un tros de tela de sac i unes agulles.
· L’objectiu de la proposta és de que els infants practiquin la motricitat fina a partir de l’activitat de cosir.


PROPOSTA 17: EL VOLCÀ


· Posarem en un recipient vinagre blanc i algunes gotes de colorant.
· Seguidament es posarà dins del got una cullerada de bicarbonat i esperarem a veure el resultat.
· El material que utilititzarem serà: un got, vinagre blanc, bicarbonat de sodi, colorant alimentari i aquarel·les líquides i detergent per a plats.





PROPOSTA 18: GELS DE COLORS


·  Posarem en una cubitera aigua i colorant.
· Esperarem a que l’aigua es congeli, i de mentre repartirem als infants un full.
·  Quan l’aigua s’hagi convertit en gel les traurem de les cubiteres i els infants podran pintar els full amb els glaçons.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada