“Aprèn les regles com un professional, perquè puguis trencar-les com un artista.”
Pablo Picasso
L’art és l’acte o la facultat mitjançant la qual l’ésser humà imita o expressa allò que és material o immaterial, fent ús de la matèria, la imatge, el so o l’expressió corporal, incitant la imaginació dels altres.
PROPOSTA
1: DESCOBRIM EL MISSATGE OCULT
- Tenim 25 petites cartolines blanques.
- Els infants hauran de pintar amb aquarel·les sobre aquestes cartolines i descobriran que hi ha un missatge ocult, el seu nom.
PROPOSTA
2: FEM MANDALES DE COLORS
- Tenim diferents pedres de
diferents colors i mides.
- Amb elles els infants han
de crear mandales al gust de cada un.
- És una activitat lliure i
per tant, han de col·locar les pedres com vulguin i prefereixin.
PROPOSTA
3: COLLAGE
· Disposem de diferents flors
de cartró, en les que enganxarem paper fix i en aquestes s’hauran d’enganxar
diferents trossos de papers i roba.
· És una activitat lliure on
cada infant podrà enganxar els papers on vulgui, de manera que al final quedarà
en forma de collage.
PROPOSTA 5: SAL DE COLORS
PROPOSTA
4: PINTEM AMB ROTLLOS DE PAPER
· Tenim rotllos de paper tallats en diferents formes.
· Els hi proporcionarem un quadre de Miró de
referència per a que ells amb els rotllos, facin un quadre al seu gust.
· Els infants els hauran d’agafar i pintar amb ells,
potenciant l’estampació.
PROPOSTA 5: SAL DE COLORS
· Utilitzarem sal i guixos de colors.
· Estendre la sal i a continuació pintar-la amb els
guixos.
· Finalment
dipositar la sal en un pot per capes. Cada capa d’ un color diferent.
PROPOSTA
6: VESTIM PALS
· Donarem un tronc petit d’ametller i trossos de roba.
· Els infants hauran de d’agafar un pal cadascú i a
continuació, agafar els trossos de tela que més els i agradi i començar a
vestir els pals.
PROPOSTA 7: EL GRAN MURAL
- Dibuixem un mural amb diferents formes dibuixades.
- De manera lliure, els infants hauran d’anar dipositant sobre les diferents formes pedres, fulles, taps...
- L’objectiu és que el mural que els hi em facilitat el decorin de manera que quedi totalment diferent, mitjançant tots els objectes que els hi proporcionem.
PROPOSTA
8: PUNTS DE LLIBRE AMB PLASTELINA
· Se’ls
proporcionarà plastilina de diferents colors per a que els infants facin
boletes petites i les xafin amb el dit.
· Tallar
dos trossos d’ aironfix.
· En
un se li enganxen les boletes aixafades i en l’altre haurem de col·locar sobre
la plastilina de manera que quedi recte amb el de baix.
PROPOSTA
9: DIFUMINEM ELS COLORS
· Posarem en un recipient
llet sencera.
· Es posaran gotes de colorant
de diferents colors, esperant 5 segons entre cada colorant.
· Seguidament s’hi
introduiran algunes gotes de sabó per als plats, i esperarem a que sorgeixi la
màgia.
PROPOSTA
10: FEM PUNTS AMB GLOBUS
· Se’ls proporcionarà una safata on hi haurà pintura,
no més de tres colors, i si són els primaris millor.
· L’educador inflarà els globus i els infants els
hauran de col·locar damunt de la pintura fent girs, per tal de que quedi una
estampació dels tres colors en un.
PROPOSTA
11: PINTEM LA PASTA
· Se’ls hi donarà als infants
diferents tipus de pasta alimentària i un full blanc o cartolina.
· És posaran plats amb
diferents colors de pintura i els infants hauran de pintar la pasta.
· Posteriorment s’enganxarà
la pasta seca i podran decorar el full per tal de crear un dibuix.
PROPOSTA
12: FEM ESTAMACIONS
· Tenim taps de suro,
esponges i bastonets de diferents formes així com un arbre, un triangle, una lluna,
etc.
· Proporcionar un full a cada
infant i que cadascú lliurament faci el seu propi quadre mitjançant els
materials proposats.
PROPOSTA
13: EXPLOTA’M
· Se’ls proporcionarà un cartró forat amb paper de
mural.
· Damunt del mural s’enganxaran diferent globus de
colors que aniran plens de pintura de diferents colors.
· S’aniran explotant els globus, per tal de que la
pintura exploti i quedarà un mural per decorar la classe.
PROPOSTA 14: PINZELLADES
· Proporcionarem
als infants diferents pinzells creats amb fulles de diversos arbres.
· A part dels pinzells també se’ls proporcionarà altres materials naturals per
poder decorar murals.
PROPOSTA
15: PINTEM AMB RODETS
· Tenim 5 rodets forrats amb diferents materials,
així com canyes, tela de sac i cartolina arrugada, entre d’altres.
· Proporcionar als infants un tros de paper d’envelar
de manera que tots puguin pintar lliurement.
PROPOSTA 16: EL TELER
· És
una activitat dissenyada per fer en petit grup.
· Proporcionarem
als infants un tros de tela de sac i unes agulles.
· L’objectiu
de la proposta és de que els infants practiquin la motricitat fina a partir de
l’activitat de cosir.
PROPOSTA 17: EL VOLCÀ
· Posarem en un recipient vinagre blanc i algunes gotes de colorant.
· Seguidament es posarà dins del got una cullerada de bicarbonat i esperarem a veure el resultat.
· El material que utilititzarem serà: un got, vinagre blanc, bicarbonat de sodi, colorant alimentari i aquarel·les líquides i detergent per a plats.
PROPOSTA 18: GELS DE COLORS
· Posarem
en una cubitera aigua i colorant.
· Esperarem
a que l’aigua es congeli, i de mentre repartirem als infants un full.
· Quan
l’aigua s’hagi convertit en gel les traurem de les cubiteres i els infants
podran pintar els full amb els glaçons.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada