"El plaer que sentim quan creem o cantem
una cançó ens ajuda a trobar-nos millor i,
evidentment, una persona que es troba
millor és més feliç i s'estima més ella
mateixa".
PICA
- Se’ls hi proporcionarà un ou a
cada infant i a seguidament cantarem la cançó per a iniciar l’activitat.
- Els infants hauran d’interpretar la cançó tot movent l’ou.
PROPOSTA 2: L’ESTÀTUA
- Tenim un CD amb un recull de cançons amb diferents ritmes i entonacions.
- Els infants hauran de moure's per tota l'aula fins que pari la música, aleshores quan hagi parat, cadascun d'ells haurà de fer una postura diferent.
- No es podran moure fins que torni a sonar la música.
- Els infants
han d'anar caminant per l’aula mentre sona una cançó.
- En el moment
en el que la cançó és pari, ells s’han de quedar quiets i esperar a que
l’educador digui “ farem abraçades de (nombre) persones”.
- Finalment els infants s’hauran d’agrupar abraçant´-se segons el nombre que s'hagi dit.
PROPOSTA 4: REPRESENTEM AMB
TITELLES
- Hem triat dues cançons del CD de” fans del Sol “ d’Oques Grasses.
- Mentre sonen se’ls hi proporcionarà a cada infant una titella amb alguns elements de la cançó.
- Quan soni la paraula, els infants hauran d’aixecar la titella i intentar imitar-la amb el cos.
PROPOSTA 5: L’ESTÀTUA I L’ESCULTOR
- Un infant del grup és l’escultor i ha de moure als altres de la manera que vulgui, inclús els pot posar en diferents postures.
- Una vegada col·locats com l'escultor els ha deixat, l'infant que fa d'estàtua, no es pot moure.
PROPOSTA 6: JUGUEM A LA BRUIXA I LA
MAGA
- Els infants hauran de caminar
per l’aula movent tot el cos.
- Un
infant serà la bruixa, qui te el poder d’immobilitzar i un altre la maga que té el poder de salvar.
- Quan la bruixa toqui un infant, aquest ha de quedar-se immobilitzat, aleshores per a que sigui salvat, la maga l’haurà de tocar.
- L’encant es treu poc a poc, així que s’ha d’anar movent el cos lentament.
PROPOSTA 7: EL DAVANTAL DE LES
CANÇONS
CANÇONS
- Disposem d'un davantal amb titelles de pal i de dit dins les butxaques i un llibret amb 11 cançons.
- Cada vegada que cantem una cançó agafarem la titella corresponenent i l'anirem cantant i interpretant amb l'ajuda d'aquesta.
PROPOSTA 8: ELS INSTRUMENTS
- Descobrir i tocar els diferents instruments.
PROPOSTA 9: CONEIXEM LES PARTS DEL
COS AMB EN JOAN PETIT
COS AMB EN JOAN PETIT
- Seguir les indicacions que ens diu la cançó d’en Joan petit.
- Quan digui una part del cos, l'haurem d'assenyalar i moure.
PROPOSTA 10: FEM UNA PIZZA
- Els infants s’asseuran en rotllana l'un mirant l’esquena de l’altre.
- Les educadores anirem donant diferents pautes de com s'ha de fer la pizza a l’esquena del que tenim davant.
PROPOSTA 11: QUE COMENCI LA CANÇÓ
- Tindrem diferents instruments col·locats en línia damunt d'una tela al terra.
- Cada infant es posicionarà davant d’un instrument.
- L’educadora i els nens que no tenen instrument estaran col·locats en rotllana i començaràn a cantar la cançó “Jo volia ser un gran músic, un solista genial, tocaré ( l’instrument que es triï) i tothom m’aplaudirà!”
PROPOSTA 12: GIMCANA MUSICAL
- Per realitzar aquesta proposta utilitzarem un recurs TAC.
- MUSICAEDUCA on, ha partir d’un petit follet com a protagonista ens explica els diferents sons dels instruments, els greus i els aguts, els sons llargs i curts i els dels animals entre altres.
- https://www.youtube.com/channel/UCIqnTQU5pMpEziEQ8nYnibA
PROPOSTA 13: IMITEM ELSANIMALS
- Tenim diferents imatges d’animals.
- Un infant agafa una targeta a l’atzar i se la posa a la diadema, sense veure-la.
- Els seus companys han de fer mímica per a que l’infant que té la diadema endevini quin animal estan interpretant.
PROPOSTA 14: QUI ES QUI?
- Tenim 7 targetes de diferents professions.
- Els infants s'hauran de posar per parelles.
- Una vegada estan fetes les parelles, un infant agafa la targeta a l’atzar i se l'enganxa a la diadema.
- L’altre infant ha través de gestos o mitjançant la mímica ha d'imitar la professió que te el seu company a la diadema.
PROPOSTA 15: LA CINTA ELÀSTICA
- Els infants estaràn agafats en rotllana de la cinta que sel’s hi proporciona
- Aniran cantant un seguit de cançons populars.
- Cada cop que comenci la cançó s’haurà de fer una acció, que s’acabarà quan la cançó s’acabi i quan torni a començar la cançó es canviarà d’acció.
PROPOSTA 16: EL MIRALL
- Separar el grup fent parelles i posar-se un davant de l’altre.
- Un infant fa de mirall i ha d’imitar els gestos, expressions i moviments que fa el que te davant.
PROPOSTA 17: FEM YOGA
- Primer
explicarem com es fan les diferents postures que hi ha a la ruleta.
- Imitar les postures.
- Girar la ruleta a l'atzar i imitar la postura que ha tocat.
PROPOSTA 18: GRANS COMPOSITORS
- És proporcionarà un CD on hi haura diferents peces de música de Beethoven i Bach entre altres.
- En un dossier els nens podran veure la foto del compositor i la partitura i així familiaritzar-se amb el llenguatge musical.
PROPOSTA 19: RELAXACIÓ
- Utilitzarem diferents trossos de tela de colors per tal de que els nens les utilitzen mentres es mouen lliurement per l’espai.
- Poc a poc anirà sonant una música relaxant i acabaran tombats al terra mentres les educadores els hi passaràn les teles per damunt.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada