TASTETS MUSICALS




"El plaer que sentim quan creem o cantem

una cançó ens ajuda a trobar-nos millor i,

 evidentment, una persona que es troba 

millor és més feliç i s'estima més ella

 mateixa".





PROPOSTA 1: CANÇÓ PICA- PICA-
PICA


  • Se’ls hi proporcionarà un ou a cada infant i a seguidament cantarem la cançó per a iniciar l’activitat.
  • Els infants hauran d’interpretar la cançó tot movent l’ou.





PROPOSTA 2: L’ESTÀTUA 



  • Tenim un CD amb un recull de cançons amb diferents ritmes i entonacions.
  • Els infants hauran de moure's per tota l'aula fins que pari la música, aleshores quan hagi parat, cadascun d'ells haurà de fer una postura diferent.
  • No es podran moure fins que torni a sonar la música.



PROPOSTA 3: JOC DE LES ABRAÇADES

  • Els infants han d'anar caminant per l’aula mentre sona una cançó.
  • En el moment en el que la cançó és pari, ells s’han de quedar quiets i esperar a que l’educador digui “ farem abraçades de (nombre) persones”.
  • Finalment els infants s’hauran d’agrupar abraçant´-se segons el nombre que s'hagi dit.



PROPOSTA 4: REPRESENTEM AMB 

TITELLES 


  • Hem triat dues cançons del CD de” fans del Sol “ d’Oques Grasses.
  • Mentre sonen se’ls hi proporcionarà a cada infant una titella amb alguns elements de la cançó.
  • Quan soni la paraula, els infants hauran d’aixecar la titella i intentar imitar-la amb el cos.








PROPOSTA 5: L’ESTÀTUA I L’ESCULTOR

  • Un infant del grup és l’escultor i ha de moure als altres de la manera que vulgui, inclús els pot posar en diferents postures. 
  • Una vegada col·locats com l'escultor els ha deixat, l'infant que fa d'estàtua, no es pot moure. 




PROPOSTA 6: JUGUEM A LA BRUIXA I LA MAGA 
  • Els infants hauran de caminar per l’aula movent tot el cos.
  • Un infant serà la bruixa, qui te el poder d’immobilitzar i un altre la maga que té el poder de salvar.
  • Quan la bruixa toqui un infant, aquest ha de quedar-se immobilitzat, aleshores per a que sigui salvat, la maga l’haurà de tocar.
  • L’encant es treu poc a poc, així que s’ha d’anar movent el cos lentament.







PROPOSTA 7: EL DAVANTAL DE LES 

CANÇONS


  • Disposem d'un davantal amb titelles de pal i de dit dins les butxaques i un llibret amb 11 cançons.

  • Cada vegada que cantem una cançó agafarem la titella corresponenent i l'anirem cantant i interpretant amb l'ajuda d'aquesta. 








PROPOSTA 8: ELS INSTRUMENTS 

  • Descobrir i tocar els diferents instruments.




PROPOSTA 9: CONEIXEM LES PARTS DEL

 COS AMB EN JOAN PETIT

  • Seguir les indicacions que ens diu la cançó d’en Joan petit.

  • Quan digui una part del cos, l'haurem d'assenyalar i moure.





PROPOSTA 10: FEM UNA PIZZA

  • Els infants s’asseuran en rotllana l'un mirant l’esquena de l’altre.
  • Les educadores anirem donant diferents pautes de com s'ha de fer la pizza a l’esquena del que tenim davant.






PROPOSTA 11: QUE COMENCI LA CANÇÓ


  • Tindrem diferents instruments col·locats  en línia damunt d'una tela al terra.
  • Cada infant es posicionarà davant d’un instrument. 
  • L’educadora i els nens que no tenen instrument estaran col·locats en rotllana i començaràn a cantar la cançó “Jo volia ser un gran músic, un solista genial,  tocaré ( l’instrument que es triï) i tothom m’aplaudirà!”



PROPOSTA 12: GIMCANA MUSICAL



  • Per realitzar aquesta proposta utilitzarem un recurs TAC.
  • MUSICAEDUCA on, ha partir d’un petit follet com a protagonista ens explica els diferents sons dels instruments, els greus i els aguts, els sons llargs i curts i els dels animals entre altres.
  • https://www.youtube.com/channel/UCIqnTQU5pMpEziEQ8nYnibA






PROPOSTA 13: IMITEM ELSANIMALS 

  • Tenim diferents imatges d’animals.

  • Un infant agafa una targeta a l’atzar i se la posa a la diadema, sense veure-la.

  • Els seus companys han de fer mímica per a que l’infant que té la diadema endevini quin animal estan interpretant.








PROPOSTA 14: QUI ES QUI?

  • Tenim 7 targetes de diferents professions.

  • Els infants s'hauran de posar per parelles.

  • Una vegada estan fetes les parelles, un infant agafa la targeta a l’atzar i se l'enganxa a la diadema.

  • L’altre infant ha través de gestos o mitjançant la mímica ha d'imitar la professió que te el seu company a la diadema.



                                    




PROPOSTA 15: LA CINTA ELÀSTICA 




  • Els infants estaràn agafats en rotllana de la cinta que sel’s hi proporciona

  • Aniran cantant un seguit de cançons populars.

  • Cada cop que comenci la cançó s’haurà de fer una acció, que s’acabarà quan la cançó s’acabi i quan torni a començar la cançó es canviarà d’acció. 








PROPOSTA 16: EL MIRALL
  • Separar el grup fent parelles i posar-se un davant de l’altre.

  • Un infant fa de mirall i ha d’imitar els gestos, expressions i moviments que fa el que te davant.



PROPOSTA 17: FEM YOGA

  • Primer explicarem com es fan les diferents postures que hi ha a la ruleta.

  • Imitar les postures.

  • Girar la ruleta a l'atzar i imitar la postura que ha tocat.









PROPOSTA 18: GRANS COMPOSITORS



  • És proporcionarà un CD on hi haura diferents peces de música de Beethoven i Bach entre altres.
  • En un dossier els nens podran veure la foto del compositor i la partitura i així familiaritzar-se amb el llenguatge musical.







PROPOSTA 19: RELAXACIÓ

  • Utilitzarem diferents trossos de tela de colors per tal de que els nens les utilitzen mentres es mouen lliurement per l’espai.
  • Poc a poc anirà sonant una música relaxant i acabaran tombats al terra mentres les educadores els hi passaràn les teles per damunt.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada